My Super Duper Followers

PotPet PotPet !

I Love You . I Miss You . I Need You Muhammad Arif Bin Raduan .

Monday, January 23, 2012

Melaka ? Ouh Damn !

As Salam

hai korang ! agak lama jugak lah kan aku tak update blog , takdak masa woo . okay takpe , harini aku ade cerita nak share , haa tengok tittle post aku tu , jeng jeng jeng ! Melaka ? kenapa dengan Melaka . ni mak nak story ni ..

6 Januari 2012 , aku kena transfer pergi Melaka . bos aku suruh aku cover kedai JAMU dia dekat sana . JAMU ? serious shit aku tak tahu ape-ape pun pasal JAMU , tup tup aku kena cover kedai JAMU . sebab dekat Teluk Intan aku jaga kedai BAJU , bukan JAMU ! grrr haram J kan ! huhu . sumpah aku pergi tanpa kerelaan hati aku ( perghh ayat hebat gilaa HAHA ) ikutkan hati , mmg aku taknak pergi . tapi entah ah kenapa aku rasa kesian dekat bos aku and aku terima tawaran dia tuh . tengok-tengok aku yang sakit hati bila sampai sana , nak tahu kenapa ?

kedai jamu tu dekat dalam mall , MAHKOTA PARADE . wow tengok nama mall ni mmg ramai lah orang tahu kan , tempat ni kan famous (-.-) mall tuh mmg besar , sumpah aku agak " jakun " bila sampai sana . mula-mula tu rasa bapak best lah kan . sbb aku mana pernah masuk mall tu . 



kenapa aku sakit hati ?

1st , pergi balik kerja aku kena jalan kaki . 30 minit baru aku sampai tempat kerja , kalau pergi balik . sah-sah lah sejam aku berjalan kaki kan ? serius mcm fundek lah kan . tp takpee , aku diam jee lagi time ni .
2nd , bos aku ada sediakan rumah , tapi rumah flat . aku takde lah heran sgt sbb at least bos aku ada sediakan rumah kan . tapi ! rumah yg aku duduk tu , dekat tingkat 5 , and dekat situ takde LIF ! kena naik turun tangga . babengg aku penat bodo !
3rd , makanan dkt Melaka bapak mahal duhh ! sedih betul aku duduk dkt sana , dah mcm org takde mak bapak . huhu ! 
4rd , org-org Melaka mmg sombong eh ? nak senyum pun mcm payah jee , lepastu usha pelik tahap nak mati dekat aku . lu pehal ?! haishh kang aku jadi gangster skt Melaka kang baru tahu , HAHA !

then , setiap kali aku sampai je rumah . mesti aku menangis . sebab aku rindu family aku . especially mama aku . ya Allah ! tu laa akibatnye kalau tak pernah hidup berdikari . duk bawah ketiak mak jee yang aku tahu ( pedulik apa aku kan , ketiak mak aku , bukan ketiak mak kau HAHA )

ehmm , tapi kan serius aku rasa sedih sgt bila duduk sana . aku rasa susah sgt bila duduk dkt negeri orang ni . mmg sadis gila lah aku rasa . kalau boleh aku taknak dah pergi Melaka tu kalau bos aku suruh . mmg aku takan pergi sana dah ! kecuali kalau jejalan dgn family kan HEHE !

okay lah , ni jee yang aku nak share dgn korang , tak best kan post aku harini ? HAHA kesah pulak aku ? ngahahahaa ! 


Melaka ouh Melaka ,
lepas ni mesti kau rindu aku kan ?
ahahaa !
ada jodoh kita jumpe lagi .
byebyee !


No comments:

Post a Comment

Korang Cakap , Aku Balas , Okay ?