My Super Duper Followers

PotPet PotPet !

I Love You . I Miss You . I Need You Muhammad Arif Bin Raduan .

Friday, March 8, 2013

" S A H A B A T "

Assalammualaikum (^^,)

Hi peeps ! Ehem harini aku nak cerita pasal "sahabat" . Dalam dunia ni semua orang ada "sahabat" kan ? Even kita berumur setahun pun kita dah ada "sahabat" . Aku pun ada "sahabat" jugak . Sahabat baik ? Sahabat susah senang ? Sahabat yang bertopengkan haiwan ? Sahabat itu , sahabat ini . Banyak kan kategori sahabat yang kita ada selama kita hidup ni ? 

*Gambar hiasan , model : me w/ Dyla*

Sahabat Baik ,
Aku ada sahabat baik aku sendiri . Aku sayang dorang macam aku sayang adik beradik aku sendiri . Aku sayang dorang macam aku sayang keluarga aku . Kalau nak enjoy sekalipun , aku sanggup tunggu dorang ada dekat sini baru aku rasa ada hati nak keluar . Tapi sayang , dorang sekarang agak jauh dari aku . Emmm alahhh tak apa , dorang jauh pun sebab study . Kekadang aku rindu dorang , kekadang aku cemburu dengan dorang , kekadang aku rasa marah dengan dorang . Tapi , semua perasaan ni tak boleh buang rasa sayang aku terhadap dorang semua . Haaa nampak tak ? Sweet kan aku ? Agagaga (-,-)

*Gambar hiasan , model : Me , Nuoi w/ kak Rina*

Sahabat Yang Bertopengkan Haiwan ,
Selama dua tahun aku dah masuk dalam alam pekerjaan ni , macam-macam jenis orang aku jumpa . Terlampau banyak memori pahit yang aku terima di alam pekerjaan ni . Aku bukan nak kata yang aku sorang je pernah alami semua ni , no ! For sure orang lain pun ada alami benda yang sama macam aku .

Bila dah kerja , mesti ada sesi mengumpat , mengutuk , tak puas hati sana sini . Lagi-lagi kalau kita kerja dalam kumpulan yang ramai perempuan . Susah sangat rasanya bila dah hadapi benda macam ni . TAPI ! haaa nampak tak caps lock tu haha . Tapi , bila jadinya benda macam ni , ada baiknya jugak sebab kita dapat tahu siapa kawan siapa lawan time tu hehehe . Aku tahu sebab benda ni pernah jadi dekat aku (^,^)

*Gambar hiasan , model : me w/ Daya*

So disini aku nak nasihatkan , bila dah masuk alam pekerjaan kan , korang tak payah lah nak ada geng geng semua tu . Lagi senang kalau semua orang korang kawan , then kalau ada yang susah nak minta tolong tu , korang tolong lah kan . Jangan leee jadi dungu pulak HAHA ! Sebab bila dah ada geng ni lah akan buat korang terperangkap dalam isu "Sahabat Yang Bertopengkan Haiwan" ni . Phewww macam nak buat karangan pun ada dah ni HAHA ! Tapi ini serius , better buat hal sendiri daripada cari penyakit nak kumpul geng semua tu .

Aku nak share sikit lah pengalaman pasal sorang minah dekat tempat kerja aku ni , means bukan lah satu kedai dengan aku . Dia kedai lain tapi kami satu bos . Minah ni dia sometimes nampak baik , sebab dia "macam" seorang kawan yang PRIHATIN terhadap kawan-kawan dia . Dia tanya itu ini , bagi nasihat itu ini , tapi dalam masa yang sama dia BATU API paling besar sekali , and dia jugak TALAM DUA MUKA . Sikap PRIHATIN tiruan yang ada dalam diri dia tu semata-mata untuk mengorek segala rahsia yang kami ada , then bila dia dah cukup bahan , dia akan lagakan orang itu dengan orang ini . Wow pandai kan dia ? Of course NO ! Dia dungu ! Dia jahat ! Dia bangang ! Dia segala-galanya ! Dia cuma berani kata belakang je , lepastu dia perli orang dengan cara buat status di "FACEBOOK" . Hello , wake up please ! Apa kau dapat kalau post dekat FACEBOOK ? Last-last kena sound dedepan dia tahu pulak diam sebab kekawan dia sorang pun tak back up dia . Pity youuu sayang HAHAHA ! 

Fuhhh lega pulak rasanya bila dah luah segala-galanya dekat sini kan HAHA ! Post ni just nak remind dekat korang , if nak cari "sahabat" tuu , biarlah cari yang bebetul kita rasa dia boleh simpan segala rahsia kita , segala perbualan kita , segala perbuatan kita . Carilah kawan yang boleh nasihatkan kita masa kita jatuh , masa kita melakukan kesalahan , masa kita lalai . 

Apa-apa pun aku just nak cakap aku hargai kawan yang aku ada sekarang ni . Aku sayang dorang macam aku sayang diri aku sendiri . "Sahabat" yang aku cakapkan ni adalah ADILA , NUR ASSYAADAH , AISYAH RAHIMAH , MUHAMMAD IMRAN , MUHAMMAD NURHAMZAH , SADDAM , HIDAYAH dan NORZARINA . Korang , please bangga sebab nama korang ada dekat dalam list ni HAHAHA !

*lepak Teluk Batik*

*Imran & Saddam teman masa raya Haji*

*Lepaking dekat Taman Teluk Intan*

*Lepas karok masok toilet , tangkap gambar , Gegirls*

 *Lepak Mcd , lepak Tutti Frutti , Last lepak Heavenly Boutique*

*Berpicnik tepi sungai dekat taman Teluk Intan*

Ini semua sahabat susah senang aku . Guys ! Aku sayang korang dan aku mengharapkan korang jugak akan sayang aku sampai bebila . Seriously aku rindu dekat korang sangat-sangat . Muahhh :*



P/S
Gambar hiasan tu semua
takda kena mengena dalam cerita
cuma taknak orang yang baca entry ni
jadi boring bila tengok tulisan aje
HAHA !


No comments:

Post a Comment

Korang Cakap , Aku Balas , Okay ?